Συνεχίζεται η έκθεση του Ανδρέα Γιαννούτσου στην Γκαλερί Μαργώνη

Συνεχίζεται με επιτυχία και επισκεψιμότητα η εντυπωσιακή παρουσίαση των έργων της πρόσφατης , τριετούς εργασίας του καταξιωμένου δημιουργού και πρώην Διευθυντή του Εικαστικού Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Λάρισας κ. Ανδρέα Γιαννούτσου στην Γκαλερί Β.Μαργώνη.

Η διάρκεια της παρουσίασης τοποθετείται στα τέλη Ιανουαρίου του 2024. Θεματική ενότητα των έργων του το «Κύκνειο Άσθμα». Τίτλος που με χιούμορ «σχολιάζει» την ίσως σπάνια για τις ημέρες μας πλέον έκφραση, διαδικασία ενασχόλησης και ζωγραφική πράξη στην ήδη κατακλυσμιαία εννοιολογική επέλαση των ιδιωμάτων που σήμερα εκτενώς καλλιεργείται και που όλοι μας βιώνουμε.

Πρόκειται για μια σύγχρονη εργασία ,μοντέρνας αντίληψης και έκφρασης με ιδιώματα αφετηρίας από το χώρο του εξπρεσιονισμού και όχι μόνο, εργασία που δανείζεται στοιχεία της χειρονομιακής τέχνης και της Πόβερα αρτ ενώ κινείται ως έκφανση του μεταμοντέρνου και στο χώρο του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.

Τα έργα του που επεξεργάζεται με μικτές τεχνικές και πλαστικές ύλες κυρίως σε μουσαμά αλλά και χαρτί, αποτελούν χειρονομιακά ως προς το πλείστον αντικείμενα βιωματικού αλλά και ενδοσκοπικού χαρακτήρα , πονήματα και επιτηδεύσεις που συστήνουν , αναζητήσεις ενός προσωπικού κώδικα στοιχείων ,κυρίαρχα στοιχεία μιας αναγκαίας διεργασίας , ίσως άσκησης , πράξη αυτοάμυνας και αυτογνωσίας , στοιχεία υπέρβασης ενός ρεαλιστικά γνωστικού πεδίου με στόχο να διεγείρουν συγκινήσεις , συναισθήματα και διαπιστώσεις του απρόβλεπτου ,του ουτοπικού και φανταστικού. Ο δημιουργός συντάσσει και κτίζει τη δική του αλήθεια και μύθο του που επιβάλλει στη ψευδαίσθηση και αφέλειας των εικόνων.

Στα ανοικτά της μνήμης, μέσα από την πρόκληση/ έκπληξη του απρόσμενου που υπηρετεί με πάθος ,ανασύρει στις ενδοσκοπικές εναγώνιες βυθίσεις του , όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που συνθέτουν το ιστό του μύθου του, την υπέρβαση του, μετακύλιση του από το ρεαλιστικό στοιχείο στη δική του εκδοχή και έκφανση του ελάχιστα μικρού και ταπεινά σημαντικού του ανατρεπτικά ασύμμετρου και απροσδόκητου.

Επίπονο έργο και προϊόν μιας εσωτερικής περιπλάνησης που ψάχνει διεξόδους σε άγνωστα μονοπάτια ενός κόσμου προκλήσεων που ταχύτατα και διαρκώς αλλάζει στους χρόνους του , ενώ στην απομείωση του και ανεπάρκειά «χάνεται».

Ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Ιστορικός της Τέχνης κ. Μιλτιάδης Παπανικολάου σημειώνει σε κείμενο του για το έργο του δημιουργού μας : ο καλλιτέχνης με τρόπο μεθοδικό οδηγείται σε μια ζωγραφική, που με φαινομενική απλότητα, μας οδηγεί σε μια βαθύτατη ενεργητική και εσωτερική φωνή. Έχει αποβάλλει τη λανθάνουσα νατουραλίστικη επεξεργασία της τέχνης περασμένων χρόνων, για να γίνει περισσότερο εκφραστική και εσωτερική με τα ζωγραφικά του μέσα να «μορφοποιούν» με τρόπο αφηρημένο πλέον ιδέες και συναισθήματα. Όπου υπάρχουν ανθρώπινες φιγούρες εμφανίζονται σε ένα μυστηριώδη χώρο, απροσδιόριστο, σχεδόν ανύπαρκτο, να συμπιέζονται μορφικά μέσα σε μια δραματική περιδίνηση. Η εσωτερική πίεση είναι έντονη έτσι που τις εξαυλώνει και τις μεταμορφώνει σε ενοραματικές φιγούρες, φορείς μιας άλλης υπόστασης σαν οντότητες που προβάλλουν σε χωροχρονική διάσταση. Παρόλο το δραματικό χαρακτήρα των έργων του, η ζωγραφική του διακρίνεται για τον λυρισμό και την ευαισθησία της, επαναφέροντας «αξίες» της ρομαντικής περιόδου, έτσι που καθιστούν τα έργα του πραγματικά «εικαστικά ποιήματα».

Σας υπενθυμίζεται ότι η έκθεση λειτουργεί έως τα τέλη του Γενάρη κατά τις ημέρες και ώρες λειτουργίας των καταστημάτων.

 

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΙΑΝΝΟΥΤΣΟΣ

Γεννήθηκε στη Λάρισα. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών των Αθηνών Γλυπτική και Σκηνογραφία με υποτροφία και στα δυο. Από το 1997 έως 2011 , δίδαξε Εικαστικά στη Μέση Εκπαίδευση και ταυτόχρονα για αρκετά έτη ζωγραφική και εφαρμογές στα ενήλικα τμήματα των Εργαστηρίων της Πινακοθήκης . Χρημάτισε επιμορφωτής στα ΠΕΚ Μ.Ε της Λάρισας και Θεσσαλονίκης. Συνεργάζεται για σκηνικά και αφίσα με το Θεσσαλικό Θέατρο. Διετέλεσε ιδρυτικό μέλος αλλά και μέλος του ΔΣ της Δημοτικής Πινακοθήκης μας(3). Σχεδίασε το λογότυπό της .Βάσει διαγωνιστικής διαδικασίας της, το 1983 επιλέγεται έργο του( Ύδρα) να παραχθεί σε μεταξοτυπία. Στα πλαίσια του « Δικτύου Πόλεων» του Υπουργείου Πολιτισμού, επιλέγεται και διατελεί με επιτυχία διευθυντής του Εικαστικού Διεθνούς Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης της Λάρισας ( 1996-2003). Διατελεί διευθυντής σε σχολεία ΜΕ της Λάρισας. Το 1992 μετέχει υποψήφιος της τέχνης για το βραβείο UNESCO . Το 1996 εκπροσώπησε τη χώρα μας στη Biennial Sculptors της Βουδαπέστης. Συμμετείχε με έργα του σε 30 ατομικές( συνεργασία με TITANIUM , Gallery 3, ANTINOR )αλλά και σε πολλές θεματικές παρουσιάσεις, σε αίθουσες Τέχνης της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού. Επιμελείται για «Τις Μέρες Ελληνικού Πολιτισμού» και του προγράμματος EUROPA/EUROPA την Εικαστική Παρουσίαση « ΑΡΤ- ΥΠΩΡΕΙΑ» που εκπροσωπεί τη χώρα και πόλη μας στο Rybnic της Πολωνίας. Συνέγραψε (εκτός εμπορίου) το βοήθημα « Εισαγωγή στην Απεικόνιση» και το παιδαγωγικό βιβλίο « Η περιπέτεια των χρωμάτων». Έχουν γραφτεί κείμενα και εκτεταμένα σχόλια για το έργο του από καταξιωμένους κριτικούς και ιστορικούς της τέχνης τόσο της Ελλάδας αλλά και του εξωτερικού( Β. Σπηλιάδη, Μ. Μαυρομμάτης, Μ.Παπανικολαου, Συραγω Τσιάρα κ.α).

Πρόσφατα τιμήθηκε από το Μουσείο του Λουξεμβούργου( βραβεία Praize 2022) με το SERDIFICAT της Τέχνης. Αναλαμβάνει ως καλλιτεχνικός Διευθυντής τη διοργάνωση και επιμέλεια όλων των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια του γλύπτη Φιλόλαου(2023 Δημος Λάρισας/ Μουσείο Γ.Ι. Κατσίγρα).

Μοιράσου το άρθρο