Ο Mikeius στα Λαρισινά: Η πορεία, τα σχέδια και τα ανοιχτά μέτωπα ενός ταλαντούχου τύπου

Συνέντευξη στον Απόστολο Παπαδόπουλο

 

Κάπου εκεί στο μακρινό πλέον 2011, τότε που το ίντερνετ δεν ήταν γεμάτο από το περιεχόμενο που έχει σήμερα, τότε που η λέξη γκουγκλάρω δεν είχε ακόμα πάρει θέση στο λεξιλόγιό μας, το Facebook φάνταζε ότι πιο ελκυστικό και εντυπωσιακό είχαμε δει ως τότε από social media, και στα βίντεο του YouTube έβλεπες μόνο αποσπάσματα από σίριαλ και βίντεο κλιπ τραγουδιών, τότε…
Τότε λοιπόν μια νεανική φωνή από το υπερπέραν, “εντοιχισμένη” μέσα σε ολιγόλεπτα βιντεάκια με κινούμενες εικόνες σχολίαζε και κατέκρινε ότι την ενοχλούσε δημιουργώντας εθισμό σε όποια και όποιον τα παρακολουθούσε.

Αυτό λοιπόν ήταν το ΜΠΡΑΦ που το έκανε κάποιος Mikeius*, ένας τύπος που είχε δημιουργήσει μεγάλο μυστήριο γύρω από την πραγματική του ταυτότητα καθώς δεν εμφάνιζε πουθενά το πραγματικό του πρόσωπο, ώσπου αποφάσισε να αποκαλυφθεί. Πλέον κάνει stand up comedy τα οποία είναι sold out ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό, ασχολείται με διάφορα projects στο YouTube με χιλιάδες views και subscribers (μτφ. εγγεγραμμένους), τον ενοχλεί η πολιτική ορθότητα, η κατάσταση στα μίντια…
Βασικά τα υπόλοιπα καλύτερα να τα μάθετε από την παρακάτω συνέντευξη που έγινε την ημέρα που η περιοδεία της παράστασής του περνούσε από την Λάρισα.
Κυρίες και κύριοι ο Μιχάλης Βιολέτης, κατά κόσμον Mikeius στο πιάτο σας!

*Προφέρεται Μάικιους

 


–       Είχες ξανάρθει στην Λάρισα τον Δεκέμβριο, με τον Μαλιάτση και τον Jeremy, πως και ξανάρχεσαι τόσο γρήγορα και γιατί μόνος αυτή τη φορά;

–       Δεν είναι κάτι που το αποφάσισα τώρα, έχω το #CancelMikeius και που και που σε μεγάλες κυρίως πόλεις πάμε και σαν τριάδα με το “Comedy For the Masses” το οποίο το αναστήσαμε πέρυσι, στην δεκαετή επέτειό του αλλά τώρα έχω κάποια άλλα δικά μου κείμενα και έρχομαι μόνος.

 

–       Δεν έχεις δηλαδή κάποιον μαζί σου για τις διακοπές και για να σε ξεκουράζει;

–       Τώρα όχι, πιο παλιά έπαιρνα τον Cain, είχαμε κάνει ένα ωραίο tour.

 

–       Γιατί Cancel Mikeius; Ποιοι θέλουν να σε κάνουν cancel δηλαδή; Κάπου πάει το μυαλό μου, κάτι θυμάμαι ότι είχε γίνει αλλά πες το εσύ καλύτερα.

–       Κοίτα, συγκεκριμένα cancel θέλει να μου κάνει η πολιτική ορθή στρατιά, αν και έχει ηρεμήσει πλέον με το δικό μου άτομο γιατί δεν είμαι το ίδιο διάσημος όπως παλιά, και αυτοί οι άνθρωποι είναι κάτι σαν τα παράσιτα, προσκολλώνται σε αυτό που τρεντάρει (= είναι δημοφιλής ως τάση) ανά καιρό, οπότε όταν τρένταρε το What the fact είχανε κολλήσει με κάποια πράγματα που υποστήριζα.


–       Θυμάμαι ότι σε κατηγορούσαν ότι ειρωνεύτηκες την αστυνομική βία κατά ενός δημοφιλούς – ας πούμε – κομίντιαν τότε, από εκείνο το περιστατικό το θυμάμαι έντονα να γίνεται τάση στα σόσιαλ το #CancelMikeius

–       Δεν θυμάμαι καν για ποιο γ@μημένο πράγμα μιλάς και τι διάβασες (γέλια), αλλά γενικότερα είναι κιτρινισμός, δεν υπάρχει δηλαδή μια φωτιά που το δημιούργησε όλο αυτό, αυτοί οι άνθρωποι είναι γ@μημένοι ψεύτες.

 

–       Δηλαδή με λίγα λόγια είσαι κατά της Woke κουλτούρας.

–       Ναι, άλλο αυτό. Μου τη σπάει πχ που η woke κουλτούρα μου καταστρέφει τις ταινίες, και ένας το παίρνει αυτό και λέει ότι είμαι φασίστας, μετά ο άλλος δεν ακούει τι είπα εγώ αλλά ακούει τι έγραψε ο άλλος και λέει “τι είναι φασίστας; Μπα είναι ο ίδιος ο Χίτλερ”, μετά έρχεται ο άλλος και λέει κάτι ακόμα πιο ακραίο.

 

–       Άρα εσύ έχεις αυτή την προσέγγιση στα έργα σου, για παράδειγμα – και αυτά τα ονόματα που θα πω δε θα τα γράψω…

–       Όχι γράψτα δεν έχω κανένα πρόβλημα.

 

–       Για παράδειγμα η Κατσαρίνη και ο Μπαρμπαγιάννης που κάνει τον τσολιά στην Ελληνοφρένεια έχουν μια πιο αριστερόστροφη προσέγγιση και τα αστεία τους κινούνται σε αυτό το φάσμα, εσύ το πας – δε θα το πω δεξιά – θα πω στην άλλη μεριά, στο ότι σε ενοχλεί η πολιτική ορθότητα ας πούμε.

–       Εγώ αν έπρεπε να τοποθετηθώ πολιτικά (κάνει μια γκριμάτσα αηδίας) θα έλεγα ότι είμαι κλασσικός φιλελεύθερος, της σχολής Τζον Λοκ ας πούμε. 

 

–       Κατάλαβα

–       Από κει και πέρα όμως τα τελευταία χρόνια έχει μετακινηθεί τόσο το πλαίσιο της αριστεροσύνης που και ένας – ξέρω γω – κεντρώος θεωρείται φασίστας. Συν του ότι πιστεύω ότι τελευταία σαν να έχουν ξεφύγει από θύματα και κάνουν cancel ο ένας στον άλλο. Για να επιστρέψω πάντως στο γιατί επέλεξα αυτόν τον τίτλο, πρώτον επειδή έχει πλάκα γιατί όλοι αυτοί απέτυχαν παταγωδώς να με κάνουν cancel – φαίνεται και απ’ τα sold out που γίνονται στις παραστάσεις μου και δεύτερον ήθελα να οικειοποιηθώ αυτή την έκφραση, ούτως ώστε αν κάποιος γκουγκλάρει αυτή την έκφραση να βγαίνει η παράστασή μου και όχι εχθρικά άρθρα.


– Ας πάμε τώρα στα πρώτα σου βήματα, στο ΜΠΡΑΦ είπες πράγματα που όλοι μας ανακαλύπταμε στον κόσμο της μεταεφηβείας μας, και κυρίως είχες και την τόλμη να το κάνεις, αλλά για πες μας πως το αποφάσισες και ξεκίνησες;

– Αρχικά έγραφα ένα blog, εκεί δημοσίευα τα κείμενα του ΜΠΡΑΦ – καμιά διετία πριν – και είχα μια αξιόλογη επισκεψιμότητα και αργότερα όταν στηνόταν το Comedy Lab μου είπαν “-Θέλεις να φέρεις τα κείμενά σου να κάνουμε αυτό το πράγμα”

 

– Α δηλαδή το Comedy Lab σε προσέγγισε δεν το έκανες μόνος σου στον υπολογιστή σου;

– Όχι συνεργάστηκα με μια εταιρία παραγωγής που ήταν επικεφαλής ο Τζωρτζ Ποφάντης, που ήταν τότε στον ΑΝΤ1 και μαζί με κάποια άλλα παιδιά στήσαμε όλο αυτό.

 

– Οι εικόνες στα βίντεο ήταν επιλογές δικές σου;

– Ναι ναι όλα, είχα έναν άνθρωπο που με ηχογραφούσε και έκανε μοντάζ τον ήχο, αλλά όλο το υπόλοιπο ήταν δικό μου, μέχρι και τα φότοσοπ στις εικόνες. Άλλωστε τελείως μόνος μου δεν μπορούσα, δεν είχα τόσο καλό υπολογιστή τότε.

 

– Σαν κόσνεπτ έχει ξαναυπάρξει κάπου, στο εξωτερικό πχ;

– Κάτι παρόμοιο έχει κάνει ο Andy Rooney κάπου στα 60’s που ήταν ένα talk show όπου έβγαινε στο τέλος ένας τύπος και έλεγε “ξέρετε τι μου τι σπάει αυτή τη βδομάδα;” και έλεγε μετά διάφορα που του την έσπαγαν. Γενικότερα λέγεται “κοινωνική κατακραυγή”.

 

– Να φανταστώ ότι είναι περισσότερο απαιτητικό απ’ ότι φαίνεται στο αποτέλεσμα ε;

– Να φανταστείς απλά ότι πήγαινα στο στούντιο το πρωί και έφευγα το μεσημέρι, και μετά συνέχιζα σπίτι, παίρνει περίπου μια μέρα το λεπτό με λίγα λόγια. Ξαναδές ένα ΜΠΡΑΦ και μέτρα πόσες εικόνες περνάνε μπροστά απ’ τα μάτια σου, για κάτι που εσύ βλέπεις για ένα δευτερόλεπτο μπορεί εμένα να μου έπαιρνε και μια ώρα στο φότοσοπ. Γιατί νομίζεις ότι κανένας δεν έχει αντιγράψει το ΜΠΡΑΦ; Γιατί κανείς δεν έχει αυτή την… μουρλαμάρα να το κάνει, δεν είναι αντιγράψιμο.


– Τα πρώτα χρόνια θυμάμαι ότι έκρυβες την ταυτότητά σου, αργότερα εμφανίστηκες με μια αντιασφυξιογόνα μάσκα και αργότερα αποκαλύφθηκες μόνος σου, πες μας γιατί κρυβόσουνα και γιατί την έβγαλες τελικά την μάσκα;

– Την ταυτότητα την έκρυψα γιατί είδες τι έγινε όταν την αποκάλυψα, σήμερα δηλαδή που δεν είμαι τόσο καυστικός όσο κάποτε έχω φάει τόσο διαδικτυακό κράξιμο φαντάσου τότε που ήμουν ανώνυμος, μπορεί να με βρίσκανε σε κανένα χαντάκι…

 

– Εγώ θυμάμαι είχες πει τότε ότι σκέφτομαι ότι μπορεί να χρειαστεί να ψάξω για δουλειά και τους εργοδότες μου να μη τους αρέσει αυτό που κάνω στο ΜΠΡΑΦ.

– Και αυτό, γιατί τότε δεν είχα σκοπό να κάνω δουλειά στα μίντια, οπότε ήμουνα σε φάση “κάνε αυτό τώρα πέρνα καλά” και ότι μετά μπορεί να έπεφτα σε έναν εργοδότη κάπως συντηρητικό που δε τα γουστάρει αυτά.

 

– Μετά την έβγαλες όμως.

Την έβγαλα γιατί αποφάσισα ότι όντως θα κάνω καριέρα, αλλά δεν την έβγαζα επειδή δεν ήθελα να εκθέσω και τους γονείς μου και επειδή απέκτησε και μια καλτίλα το όλο θέμα «ποιος είναι πίσω από τη μάσκα» κάτι σαν τον Stig απ’ το Top Gear ένιωθα.

 

– Πάντως ήσουν τυχερός που όταν ξεκίνησες το stand up ήσουν ήδη γνωστός

– Ναι είχα αυτή την ευλογία, να μην ακολουθήσω την κλασσική πορεία ενός στανταπά, να βγω άγνωστος με ένα μικρόφωνο στο κοινό, ήμουν ήδη ο Mikeuis και στο πρώτο μου live να φανταστείς, είχα 400 άτομα από κάτω.

 

– Τρακ έχεις ακόμα;

– Ναι ναι, και τώρα που σου μιλάω και ξέρω ότι θα βγω σε 40 λεπτά στη σκηνή έχω τρακ, αλλά σου φεύγει όταν πάρεις το πρώτο γέλιο και ακούσεις τα χειροκροτήματα.

 

– Είδα κάπου στο TikTok που ανέβασαν ένα αστείο σου από την παράσταση και έλεγαν ότι ήταν κλεμμένο από έναν Άγγλο κωμικό.

– Εντάξει κλασσικά αυτά, πολλά λένε αλλά δεν επιδιώκω να κλέβω τίποτα, όλα τα γράφω μόνος μου.

 

– Πάντως προσωπικά δε θεωρώ κακό να πάρεις κάτι και να το προσαρμόσεις στην ελληνική πραγματικότητα αν σου αρέσει

– Σίγουρα αλλά δε το έχω κάνει, αλλά έχω κλέψει κατά λάθος αστείο από τον Λάμπρο Φισφή, ήταν ένα που περιέγραφα το άγχος και την αγωνία όταν βγαίνεις από ένα διαμέρισμα και ψάχνεις το φως και φοβάσαι μη χτυπήσεις κάποιο κουδούνι, το λέω με χαρά στον Μαλιάτση και μου λέει “ρε μ@λάκα αυτό το έχει πει ολόιδιο ο Φισφής”, και δεν το είπα ποτέ, αν δεν το ήξερα θα έβγαινα με το ίδιο κλεμμένο αστείο. Στην κωμωδία υπάρχει αυτό που λέμε ότι ο κεραυνός χτυπάει στο ίδιο σημείο δύο φορές.

– Τα αστεία βγαίνουν από την καθημερινότητα και τις εμπειρίες σου δηλαδή;

– Ναι είναι λίγο καθημερινότητα, βάζω και λίγο από εμπειρίες μέσα, αλλά κυρίως εμπνέομαι από την πολιτική ορθότητα. Μεγάλωσα στα 90’s όπου ήτανε offensive (μτφ. επιθετικές) μέχρι και οι διαφημίσεις του Milko, επίσης οι ταινίες δε φοβότανε μη τυχόν και θίξουν κάποια ευαίσθητη ομάδα όπως γίνεται σήμερα.

 

– Αυτή την περίοδο τι κάνεις;

– Κάνω μια εκπομπή για τις Big Business, για ξένες και τώρα ξεκινήσαμε και για ελληνικές επιχειρήσεις.

 

– Το “Θάψε το σενάριο” που άφησε εποχή;

– Αυτό έκλεισε τον κύκλο του, ίσως κάνουμε κάποιο επετειακό επεισόδιο που θα μαζευτούμε η παλιοπαρέα, αλλά αυτή την “φαγούρα” που έχω με τις ταινίες την… θρέφω πλέον με το “BrOscar” όπου είναι στην ουσία το… εκθείασε το σενάριο, όπου μαζί με τον Βαγγέλη λέμε καλά πράγματα για ταινίες του παρελθόντος, μαθαίνουμε δηλαδή στην νέα γενιά που έχει μεγαλώσει με ξενέρωτες βλακείες το πώς ήταν οι αληθινές ταινίες δράσης. Γιατί αν δε ξέρεις, πλέον στο Hollywood έχουν γραπτά guidelines τα οποία είναι υποχρεωμένα τα συνδικάτα να ακολουθήσουν αν θέλουν να κάνουν μια ταινία, ότι πρέπει να έχει κάθε ταινία 50% καστ και αναφορές σε μειονότητες και ευπαθείς ομάδες και να συμμετέχει και ενεργά στο στόρι, γκουγκλάρετέ το αν θέλετε.

 

– Άρα αγαπάς τα 90’s και όλη την κουλτούρα τους.

– Ναι μεγάλωσα σε μια εποχή που ήταν offensive (μτφ. προσβλητικές) μέχρι και οι διαφημίσεις, έβγαινε διαφήμιση του Milko και “τσιμπούσε πχ, o κόσμος ήταν εκπαιδευμένος, γι’ αυτό μου τη σπάει το κάθε ηλίθιο εφηβάκι στο TikTok που το παίζει κριτής ενώ δεν έχει ζήσει ούτε μια μέρα μακριά απ’το σπίτι του και αντί για κάποιο λόγο να του πούνε “μ@λακισμένο σκάσε” ή έστω “σκάσε προς το παρόν” το θαυμάζουν, ειλικρινά δε ξέρω γιατί φτάσαμε σε τέτοιο σημείο.

– Όλο αυτό που κάνεις μαζί με τα ταξίδια είναι κουραστικό;

– Ναι γιατί μπορεί να χρειαστεί να οδηγάς επί ώρες όταν πας να παίξεις μόνος σου, όπως εγώ σήμερα, έχει χρειαστεί να ταξιδέψουμε όλο το βράδυ με τον Μαλιάτση και τον Jeremy, μπορεί να μη σε πιάνει ύπνος απ’ την υπερένταση, να πρέπει μετά να σηκωθείς να κάνεις την πρόβα άυπνος, να φας κάπου που δεν έχεις ξαναφάει και να πας μετά για soundcheck και στο καπάκι να παίξεις όπου επιβάλλεται να είσαι ευδιάθετος και μετά να μείνεις και για φωτογραφίες με το κοινό σου.

 

– Στην προσωπική σου ζωή είσαι παντρεμένος αν δε κάνω λάθος.

– Ναι εδώ και ενάμιση χρόνο.

 

– Και κάνεις μόνο αυτό ή έχεις κι άλλη δουλειά;

– Κάνω μόνο αυτό εδώ και 12 χρόνια, αλλά θα δούμε κάποια στιγμή μπορώ να βρω και δουλειά γραφείου, έχω μέχρι και δίπλωμα φορτηγού. Προς το παρόν το πλάνο είναι να το συνεχίσω, έχω τους χορηγούς μου, τις διαφημίσεις που κάνω, θα δούμε…

– Έχεις σπουδάσει κάτι;

– Μηχανολόγος μηχανικός στο Μετσόβειο αλλά δε το έχω τελειώσει.

 

– Στο σχολείο ήσουν η ψυχή της παρέας, έκανες πλάκες στην τάξη κλπ;

– Ναι έπαιρνα απουσίες, αποβολές αλλά ήμουν μαθητής του 18+ άρα δεν υπήρχε πρόβλημα, αλλά πάντα με γοήτευαν τα media, έβλεπα πχ το Star Wars και καθόμουνα στο πάτωμα και σχεδίαζα ιστορίες στο διάστημα, photoshop ξεκίνησα πρώτη φορά στην Τρίτη δημοτικού να φανταστείς.

 

– Σε ξαναπάω στο παρόν. Σε σταματάει κόσμος στο δρόμο να σε χαιρετήσει;

– Ναι εννοείται, τώρα βέβαια πιο σπάνια σε σχέση με παλιότερα, πλέον οι δουλειές μου είναι και πιο σοβαρές άρα προσελκύω ένα πιο ώριμο κοινό. Παλιότερα γινόταν και λίγο ενοχλητικό γιατί ο κόσμος νομίζει ότι επειδή είσαι κωμικός, μπορεί να σου ζητάει στον δρόμο ένα αστείο ή μια γκριμάτσα ξέρω γω. Το ίδιο μου έλεγε και μια ηθοποιός που έπαιξε σε ένα σίριαλ πρόσφατα, έναν ρόλο κακιάς, ότι την κοιτούσαν στο δρόμο με κακό μάτι και την παίρνανε μέχρι και τηλέφωνο γιαγιάδες για να της πουν παράπονα, μιλάμε για τρελά πράγματα. Βέβαια δεν απαιτώ από τον κόσμο να το κατανοήσει αυτό απαραίτητα.

 

– Όσον αφορά την τηλεόραση τώρα, πιστεύεις ότι θέλει ανανέωση; Γιατί έχεις κράξει πολλές φορές τον τρόπο που λειτουργούν εκπομπές και κανάλια.

– Όχι, η τηλεόραση δε θέλει ανανέωση, η τηλεόραση πρέπει να πεθάνει και να ξαναγεννηθεί. Θωρώ ότι προσελκύει ακόμα υπερβολικά πολλά λεφτά σε σχέση με την απήχηση που έχει, ακόμα βλέπουμε να επενδύονται χρήματα σε τεράστια στούντιο και σε τρείς βοηθούς σκηνοθέτη πχ για μια εκπομπή που βλέπουν 50 γιαγιάδες, ίσως πρέπει δηλαδή να φύγει άλλη μια γενιά για να εδραιωθεί το ίντερνετ και να βρει τους πόρους που του αξίζουν αναλογικά.

Με τον αρχισυντάκτη του “Λαρισινά” Απόστολο Παπαδόπουλο

 

– Και για να κλείσουμε, να σε αφήσω να πας και στην παράσταση. Πως προέκυψε το Mikeius; Εγώ κάτι διάβασα αλλά πες μας κι εσύ.

– Είναι ένα παλιό παρατσούκλι που έχουμε βγάλει στο γυμνάσιο με τον ξάδερφό μου…

 

– Α εγώ διάβασα το άλλο, ότι είναι μια ράτσα μελισσών που ζει στην Αυστραλία άρα συνδύασα ότι επειδή ταιριάζει με το Μιχάλης το επέλεξες για να δηλώσεις ότι το χιούμορ σου «τσιμπάει» όπως οι μέλισσες

– (γελάει) Ειλικρινά καμιά σχέση, αν και μου το έχουν στείλει αυτό με τις μέλισσες διάφοροι, αλλά ο λόγος είναι πολύ πιο απλός και ξενέρωτος. Αφορά ένα παλιό racing videogame που παίζαμε με τον ξάδερφό μου όπου φτιάχναμε πίστες και σε μια εγώ έδωσα το όνομα Mike Genius άρα με σύμπτυξη βγήκε το Mikeius, δεν φανταζόμουν τότε ότι θα τυπωθεί σε αφίσες ή μπλουζάκια για να επιλέξω κάτι πιο εύκολο στην γραφή (γέλια). Είδες τελικά ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο και όλα κάπου έχουν ξαναειπωθεί;

 

Είχε έρθει η ώρα να φύγει για τον κινηματογράφο όπου θα έδινε την stand up παράστασή του, καθώς έμπαινε στο ταξί του λέω “σκέφτομαι να έρθω αλλά δεν ξέρω ακόμα”, μου απαντάει “αποφάσισε άμεσα αν είναι γιατί δύσκολο να έχουν μείνει πολλά εισιτήρια”, κατάσταση που όπως μαθαίνω ισχύει σε όλες τις παραστάσεις του ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Και για να κλείσω αυτή την συνέντευξη με τον τρόπο που έκλεινε αυτός κάθε βίντεο στο ΜΠΡΑΦ και πάντα ζήλευα:
Όποιος βρήκε αυτή την συνέντευξη χυδαία ή προσβλητική ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΚΑΡΙ.

Μοιράσου το άρθρο

Μεγάλωσα στα 90’s όπου ήτανε offensive μέχρι και οι διαφημίσεις, γι'αυτό κριτικάρω την πολιτική ορθότητα σήμερα